Wat doet een Strategic Account Manager bij TraXall Belgium ?

Je kan de medewerkers van TraXall Belgium onmogelijk omschrijven in één woord. Wij zijn allemaal heel verschillend. De ene werkt er al heel lang, de andere nog maar net. Sommigen hebben heel wat ervaring in de mobiliteitssector, de andere helemaal niet. Maar één ding hebben we wel gemeenschappelijk: de passie waarmee we onze klanten bedienen. De personen die onze klanten van nabij begeleiden, zijn onze Strategic Account Managers. In dit artikel laten we Kurt Martens aan het woord. Hij is Head of Account Management bij TraXall Belgium.

Kurt is handelsingenieur en licentiaat in de communicatiewetenschappen. Hij heeft al een mooi parcours achter de rug bij verschillende bedrijven: eerst een technische job, snel daarna account en project management functies in onder andere een leasingmaatschappij waar hij alles leerde over leasing maar ook ervaring in bedrijven gelinkt aan fleet management. Met heel wat relevante kennis op zak kwam Kurt in 2019 aan boord bij TraXall Belgium.

Vertrouwenspersoon
“Een Strategic Account Manager begeleidt onze klanten strategisch. Ze zijn een SPOC, Single Point Of Contact, voor onze klanten, vooral als zij hulp nodig hebben, veranderingsprocessen willen doorvoeren of als zij bijvoorbeeld een benchmark willen opstellen.”, zegt Kurt. “Maar de eerste taak van een account manager is volgens mij een vertrouwenspersoon zijn voor onze klanten. Dat betekent ook de relaties met andere mensen bij TraXall verzorgen.”, voegt hij er aan toe.

“Bij onze klanten hebben we contact met zowel fleet managers, CFO’s, HR en Procurement-medewerkers. Elk van deze personen hebben andere behoeften en het is aan ons om hen uit te dagen en hen de zaken uit verschillende standpunten laten ervaren. De auto- en mobiliteitssector raakt aan zoveel zaken binnen een bedrijf. Het vertegenwoordigt bovendien een grote kost voor een bedrijf. Daarom vind ik het zo belangrijk dat er een goede vertrouwensrelatie is.”

“Als account manager heb je vooral veel empathie nodig en ook wel commerciële flair, liefst met een eigen kleur. Ik vind het zo leuk dat klanten mij een berichtje sturen om mij een fijne vakantie te wensen. Maar ook ik durf al eens “happy birthday” te zingen op de voice mail van een jarige klant.”, lacht Kurt.

Een bedrijf met een hart gericht op de toekomst
“Ik werk heel graag bij TraXall. Het is een bedrijf met veel ambities. Een bedrijf dat wil groeien en investeert in de toekomst. Het is ook een onderneming met een hart voor haar klanten maar ook voor de medewerkers. Ik herinner me bijvoorbeeld de lockdown die zeer plots kwam en het helemaal niet evident maakte om in quarantaine van thuis uit te werken. Toen kregen we paaseitjes thuis gestuurd met een bemoedigende boodschap. Het zijn die kleine dingen die voor mij echt wel een verschil maken.”

Werkt het enthousiasme van Kurt voor jou aanstekelijk en wil jij graag deel uitmaken van zijn team bij TraXall Belgium? Laat het ons dan weten. Stuur je CV naar info@traxall.be ter attentie van Mia Hennebel en wie weet tot snel.

Wil je meer weten? Advies nodig?