TraXall Belgium bouwt zijn account management uit

Dromen. Durven. Doen. Dat zou het motto van TraXall Belgium kunnen zijn. En daarom hebben we beslist om ons account management verder uit te bouwen. Op die manier kunnen we onze klanten nog meer en beter begeleiden in hun mobiliteitsbehoeften. Want één ding is zeker: alle bedrijven staan voor een grote uitdaging als het om mobiliteit gaat. En achterophinken is nu echt geen optie meer. Daarom willen we hen ten volle ondersteunen en zijn we op zoek naar een extra Strategic Account Manager.

Kurt Martens, die onlangs promotie maakte als Head of Account management bij TraXall Belgium, vertelt waarom en hoe we deze nieuwe uitdagingen zullen aanpakken.

“De laatste jaren is TraXall Belgium enorm gegroeid.”, zegt Kurt. “We hebben niet alleen meer dan 18000 wagens in full fleet management, het aantal medewerkers is ook sterk toegenomen. En dat is natuurlijk heel fijn, maar het betekent ook dat we nieuwe lijnen moeten uitzetten om er voor te zorgen dat we onze samenwerking met leveranciers, partners en klanten naar een next level brengen.”

“Bovendien is de mobiliteitsmarkt complexer geworden. Het is niet langer een simpele keuze tussen benzine en diesel. Het is nu complexer en tijdrovender met verschillende factoren die in rekening gebracht moeten worden.”, gaat hij verder.

Veranderende wetgeving met grote gevolgen voor wie achterop hinkt

“We hebben veel klanten al succesvol begeleid naar vergroening van hun vloot. In 2021 bestelden wij 40% PHEVs en 14% Evs. En die evolutie gaat razendsnel verder. Wie nu achterblijft kijkt naar torenhoge kostenstijgingen en een complete terugval van de keuzemogelijkheden voor bestuurders.  Alles evolueert enorm snel omwille van de nieuwe wetgeving die bedrijven forceert om sneller te gaan dan ze initieel dachten. Het is ook geen geheim dat de publieke laadinfrastructuur in dit land achterop hinkt, en niet iedereen kan thuis laden. Complexe materie waar iedere piste consequenties heeft. Er is maar een zekerheid: de kosten van niets doen, lopen elke dag op voor bedrijven als gevolg van de wetgeving.”, zegt Kurt.

Extra consulting en marktkennis

“In gesprekken met nieuwe klanten merken we vaak dat ze de ideale oplossing in handen denken te hebben. Maar als we wat dieper op de zaken in gaan dan zien we dat ze niet alle aspecten in rekening hebben genomen. Het is daarom van groot belang om de full TCO (ofwel Total Cost of Ownership) van bedrijfswagens te berekenen en dit specifiek te doen volgens de policy van de klant.  Als die nog niet gedefinieerd is dan is dat de eerste stap. Hoe je laad policy eruitziet, heeft immers een invloed op die full TCO en dit moet je in rekening brengen. Die full TCO methodologie is de enige manier om een reëel beeld te krijgen van de werkelijke kostprijs van een bedrijfswagen inclusief het fiscale aspect.”

“Het is duidelijk dat vergroening van de vloot tijd en energie vraagt. De voorbereiding van het elektrificatieproces, de communicatie en buy-in van medewerkers, … Het zijn allemaal zaken die we strategisch moeten benaderen. Zelfs na het live gaan, blijkt vaak dat er aanpassingen nodig zijn. Daarom is het belangrijk dat bedrijven zich laten begeleiden door een onafhankelijke partner zoals TraXall die hen uitdaagt, doet nadenken op lange termijn en zo het bedrijf en de mobiliteit op een hoger niveau brengt.”

Nieuwe Strategic Account Manager

De complexe markt waar we mee te maken hebben en de vele vragen tonen aan hoe belangrijk het is om onze boodschap en manier van werken consistent uit te dragen. Daarom zet TraXall Belgium een nieuwe structuur op waarbij de Account Managers binnen een duidelijk kader werken en hun klanten begeleiden op een coherente wijze. Zo kunnen kennis en ervaringen nog meer onderling gedeeld worden. Natuurlijk is er ruimte om trouw te zijn aan wie je bent en je persoonlijkheid te tonen.

“We zoeken in dit kader versterking. We zijn op zoek naar een persoon die hier mee wil aan bouwen en voor onze grote nationale en internationale klanten het verschil wil maken. We zien dit ook als iemand die kan verbinden op alle niveaus in een organisatie. Een bruggenbouwer die respect, vertrouwen en geloofwaardigheid kan winnen van alle betrokken partijen. Iemand die het goed kan uitleggen? Ja, dat ook maar vergeet niet dat een Strategic account manager in de eerste plaats ook goed kan luisteren.”, zegt Kurt.

Ben jij de match die we zoeken?

Denk jij na het lezen van dit verhaal “Yes, dat is helemaal iets voor mij!”? Laat dan van je horen. Stuur je CV naar info@traxall.be en we contacteren je snel voor een afspraak.

Meer ontdekken over TraXall en hoe het hier achter de schermen verloopt? Volg ons dan op LinkedIn en Facebook.

Wil je meer weten? Advies nodig?